K-Polo

K-polo kom til verden i 2003 på Frederiksberg (en anelse ulogisk når man tænker på tilstedeværelsen af vand). Lennart Holm Højdal, klubbens founding father, havde spillet kajakpolo i Australien og var den store bagmand bag K-Polo.

Helt i begyndelsen trænede det begrænsede antal klubmedlemmer i Damsøbadet på Frederiksberg om vinteren og siden hen har klubben haft en del (særprægede) træningssteder, såsom i havnen lige bag Fisketorvet, hvor eneste faciliteter var én container til opbevaring af udstyr og omklædning, bag jernlossepladsen i Sydhavn, hvor vandet ifølge ”gamle” medlemmer var fuld af kondomer, samt en sæson i Vallensbæk, hvor K-Polo lånte Vallensbæks baner og klubhus.

Siden klubben kom til Arsenaløen har vi haft containere til opbevaring af udstyr først i den østlige del hvor copenhagen dirt nu bor og siden hen hvor vi nu har vores containere mod vest. Før Hal C blev bygget havde klubben adgang til en pavillion med omklædningsfaciliteter. Denne blev desværre jævnet med jorden da Københavns Kommune i 2014 valget at opføre Hal C hvor vi dog nu har adgang til bad og toilet.

K-Polo er Københavns første og eneste rendyrket kajakpoloklub og er danmarks første men ikke længere eneste rendyrket kajakpoloklub. Denne titel deler vi nu med århus kajakpoloklub. Klubben har +/- 90 medlemmer og træner udendørs på vores skønne baner i laboratoriegraven og om vinteren indendørs i Bellahøjs varme vand. Desværre har vi kun adgang til 25 meter bassinet, men dette er ingen hinter for klubben.

K-polo har haft en stortid hvor både herre og damer var at finde på toppen af podierne, men har i de seneste par år kun haft glæde af vores kvinder på podiet, da vi ikke længere har et herreliga hold.

I 2015 byggede klubben trappen til vandet tættest på containernen (syd trappen)